Service – Installationsbranchens lederuddannelse

Skab bedre service og få mere tilfredse kunder og samarbejdspartnere og dermed en bedre forretning

Den bedst mulige daglige kontakt med kunder og samarbejdspartnere er vigtig, hvis du og din virksomhed vil have så god en forretning som muligt. Det gælder for alle de af virksomhedens medarbejdere som har kontakt til kunder og samarbejdspartnere. I faget ser vi på hvad service er og hvordan man skaber bedre service gennem egen og kollegers adfærd og kommunikation. Du får redskaber og værktøjer til at sikre dette både i dagligdagen og ved reklamationer og positive forespørgsler.

Faget giver en introduktion til grundlæggende teknikker i forbindelse med at planlægge, gennemføre og følge op på god service for dermed at skabe gode kundeoplevelser som grundlag for at få en bedre og mere rentabel virksomhed. Du får forståelse for vigtigheden af at arbejde med serviceholdninger og arbejde med egen rolle som servicegiver og deltager i et serviceteam.

I faget lærer du at aflæse din kunde og dine samarbejdspartnere og du får indsigt i, hvordan du skaber tillid og bedre relationer gennem både verbal og nonverbal kommunikation for dermed i sidste ende at få flere og mere tilfredse kunder og færre dyre misforståelser i forhold til samarbejdspartnere.

I faget Service får du viden om

  • Servicebegrebet – hvad er god service?
  • Holdninger til god service – både individuelt og i team
  • Servicedesign
  • Planlægning og målsætning
  • Kommunikationsværktøjer og modeller
  • Personprofiler
  • Spørgeteknik og aktiv lytning
  • Reklamationsbehandling og modeller.

 

Faget Service giver dig og din arbejdsgiver disse fordele

  • Du lærer, hvordan kommunikation er et væsentligt omdrejningspunkt i servicearbejdet – og hvordan personlighed og kommunikationsform kan påvirke din service over
  • for dine kunder.
  • Du får en grundlæggende forståelse for serviceholdninger, så du lærer hvordan du går fra passiv ekspedition til aktiv servicehåndtering.
  • Du lærer, hvordan du samarbejder med forskellige kundetyper, så du kan udvise fleksibilitet og dermed opnå bedre serviceresultater.
  • Du kan styrke virksomhedens service, så virksomheden opnår flere loyale kunder.
  • Du kan bidrage til arbejdet med implementering af service som en del af virksomhedens værdier.

 

Niveau
Installationsbranchens lederuddannelse er en del af Akademiuddannelsen i Ledelse. En akademiuddannelse svarer til en kort videregående uddannelse.
Hvis du gerne vil tage en hel Akademiuddannelse, kan du tage et ekstra akademifag samt et afgangsprojekt, og dermed få en Akademiuddannelse i Ledelse.

Start typing and press Enter to search